Skip to main content

Samos

Güzergah: Seferihisar’dan Feribotla Karlovasi
Gezi Tarihi: 10-13 Haziran 2018

Seferihisar’dan Samos’a feribot seferlerinin tekrar başladığını öğrendiğimde çok sevindim, daha önce Samos’a Seferihisar ve Karlovasi belediyelerinin ortak çabaları sonucu başlatılan ilk feribot seferiyle gitmiştim. Birçok bölge yöneticisi ve gazeteciyle birlikte güzel bir gezi yapmıştık, çok keyifliydi. Funda adayı daha önce hiç görmemişti, birlikte aynı keyfi alacağımızı düşündük, gerçekten de öyle oldu.

Tepelik bir ada olduğu için bisikletle gezmek çok uygun olmasa da Samos’a bisikletlerimizi de götürmek istedik, feribota bisikletlerimizi de yükledik. Çok da iyi yapmışız. Adayı bisikletle gezmek çok keyifli oldu. Bazı yerler zorlasa da bacaklara kuvvet çıktık tepeleri.

Bir gün de bir araba kiralayarak tüm adayı tavaf etmeye karar verdik. Araç kirası günlük yaklaşık 20 -25€.

Karlovassi’den önce tepeleri aşarak Marathokampos’ta denize girdik. Oradan güney sahil yolunu takip ederek Pythagoreio’ya geldik. Burası Pisagor Teoremini öne süren ünlü düşünür ve matematikçi Pisagor’un memleketi. Adada güzel bir heykeli var. Fotoğraflar içerisinde görebilirsiniz.

Sonra başkent Vathi, sonra güzeller güzeli Kokkari plajına gelip yemek yedik. Deniz kenarında oturacak yer yoktu, garson hemen bizi arka masaların birine oturttu, bekleyin burada sizi öne alacam dedi ve gidip birer kadeh uzo ikram etti. Adamlar işi biliyor. Kokkari’yi biraz bizim Gümüşlük’e benzetiyorum. aynı bohem kokusu orada da var. Tek üzüldüğüm şey. Bahçeye bir table dikip üzerine Lütfen Çiçekleri Koparmayın yazmışlar ama sadece Türkçe yazıyor. Çok üzücü… 🙁

Güzel bir balık uzo keyfinden sonra kuzeyden sahil yolunu takip ederek Karovasi’ye otele döndük.

Tavsiye edeceğimiz yerler: Kokkari en başta, ister gündüz sahilde bir kahve için, ister akşam balık yiyin ama görmeden dönmeyin. Tsamadou Beach (dikkat uç kısmı çıplaklar kampı), Pythagoerio (en azından akşam üstü birası veya Samos şarabı)

Ne yenir, ne içilir: Kesinlikle balık, onun haricinde garip Yunan isimli çakma Türk yemekleri mesela dolmades, bourekia, moussakka, feta (kötü bir beyaz peynir) peynirli greek salad vs. Ama Tzatziki kesinlikle yenmeli, tamam bizim cacıktan araklama ama süzme yoğurttan harika yapıyorlar. Şaka bir yana yunan mutfağı harika mezelerden oluşuyor. Yanında Uzo, misket üzümünden Samos şarabı, hafif tatlı turuncu renkte olanı favorim.

Hülasa: Bu döviz kuruyla gidilir mi bir şey diyemem ama adalarda insan kendini daha sorunlarından arınmış daha özgür hissediyor ama lütfen çiçekleri koparmayalım.

Yorumlayın

Listemize Katılın

Lütfen adınızı ve e-posta adresinizi girin

E-posta listemize katılarak yeni gezilerimizden haberdar olabilir, belki de hiç görmediğiniz fotoğraflar görebilirsiniz. Teşekkürler